A kimondhatatlan francia süti

Helló mindenki!

Tegnap francia sütit sütöttem, vagyis egy átdolgozott változatát a Clafoutis-nek. Ez egy leegyszerűsített változat a tejespitének, de szerintem így is nagyon finom.


 Én csak egyszerűen A francia sütinek hívom. Egyszerűsített változatnak a receptjét fogom megmutatni nektek.

Hozzávalók: 10 dkg liszt, 10 dkg cukor, 3 dl tej, 3 tojás, pár csepp vanília aroma (ízlés szerint), valamilyen gyümölcs. Igazából azzal készíted amivel szeretnéd, teljesen a te döntésed.

Elkészítés: Az összes hozzávalót egy tálba összekevered, vagy turmix gépben. Egy keveset a jénaiba/pite formába öntesz, amit 180°-os sütőben pár percig sütsz. Olyan állagú legyen kb ami már kívül szilárd, de a közepe még folyós, látszik rajta hogy félkész. Utána beleöntjük a feldarabolt gyümölcsöt és a maradék tésztát a tetejére öntjük. Ezt visszatesszük a 180°-os sütőbe és 30 percig készre sütjük. Tényleg kell a 30 perc, nem túlzás. Nem légkeverésesbe kell tenni, csak sima alsó felső sütés.
Szilvás



Almás
Először csak szilvásan álmodtam meg, de úgy döntöttem csinálok egy almásat is, mert bátyám a szilvát nem igazán szereti, sőőt... Szóval ezért lett két féle ízben. Tényleg mindegy a gyümölcs, mert én láttam barackosat is, és az eredeti receptben pedig cseresznye van.
Azt mondták itthon, hogy nagyon finom lett és tényleg nekem is ízlett. A tészta íze tejes, kicsit olyan mint a tekert túrós (ha ismeritek, tudjátok miről beszélek). 
Nekem a szilvás jobban ízlett, mert ez a szilva még nem volt túlérve, így jó fanyar íze volt, ami nekem külön tetszett. Az alma úgy néz ki mintha retek lenne, tudom vicces, de ez sem volt túlérve, egyáltalán nem volt leves. Így vissza gondolva, lehet bekellett volna cukrozni, hogy levet eresszen és akkor barnult volna egy kicsit, de így is finom volt. Bár így egy kicsit kiszáradt, amitől olyan volt az íze mint az alma csipsznek, de nem baj én azt is szeretem. 
Összességében azt tudom mondani, hogy egy nagyon finom tejes pite receptet találtam, amit biztosan máskor is fogok még csinálni. 
 Ha valakit érdekelaz eredeti recept, ami a feketecseresznyés változat, akkor itt a link.

Remélem tetszett! Ha még nem ismeritek, mindenképpen csináljátok meg, megéri.
Puszi Detti :)

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!