A croissant esete a Trónok harcával

Halihó lányok!

... az úgy volt, hogy egy barátnő mesélte néhány hete, hogy milyen finom és gyors és egyszerű és isteni. Akkor elkértem a receptjét, és megsütöttem. Először. Aztán azon a héten még egyszer. És az azt követő héten is megsütöttem. Akkor megfogadtam, hogy leállok egy darabig, de tegnap megint megsütöttem. Azért mert ez a TÖKÉLETES CROISSANT! 
Gondolom, hogy mindenki vett már a boltban vagy pékségben croissant-t és gondolkodott el azon, hogy otthon is meg lehetne ezt csinálni. Így voltam vele én is, de mindig olyan recepteket találtam, amelyeket hosszú és fáradtságos elkészíteni. Pihentetni, hajtogatni, megint pihentetni, megint hajtogatni és így tovább...
De aztán jött ez a recept és a családom boldog frissen sült croissant fogyasztó lett!
A recept Napocskától származik.

Hozzávalók:                                                                 
  • 70 dkg liszt
  • 1 pohár natúr joghurt (140 g-os)
  •  2 dl tej
  • 1 kk só
  • 5 ek cukor
  • 2 egész tojás
  • 5 dkg élesztő
  • 25 dkg hideg vaj
  • 1 tojás a kenéshez


Elkészítése:

A tejet  egy evőkanál cukorral meglangyosítjuk, és megkelesztjük benne az élesztőt. A maradék 4 evőkanál cukrot a liszthez tesszük, és minden más hozzávalót a hideg vaj kivételével. A felfuttatott tejjel összedolgozzuk a tésztát. 1-1,5 órára a hűtőbe tesszük.
Ezután nyolc egyforma darabra vágjuk, és mindegyiket nagyon vékony kör alakra nyújtjuk.
A hideg 25 dkg-os vajat kb. 7 részre osztjuk, és sajtreszelőn az első körre reszeljük, majd rátesszük a következő kinyújtott kört, és arra is vajat reszelünk addig, amíg el nem fogy a 8 db kör, meg a vaj. A legfelsőre már nem kerül vaj.
Ezután az egészet kinyújtjuk vékonyra kb. 3-5 mm-re, majd 16-20 cikkre vágjuk, attól függ, hogy kisebbeket, vagy nagyobbakat akarunk e.
Mindegyiket megkenjük olyan töltelékkel, amivel szeretnénk, lehet kockasajt, lekvár, puding, nutella, túró vagy bármi más.
Feltekerjük őket, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, folpack-kal lefedjük, és egy éjszakára a hűtőbe tesszük.
Reggel csak megkenjük tojással, megsütjük, és kész a friss reggeli croissant.
Ha nem éjszakáztatjuk, akkor duplájára hagyjuk megkelni, és akkor 180 fokon 15 perc elég.



Lehet, hogy kicsit babrásnak hangzik így elsőre, de higgyétek el, nagyon megéri megcsinálni előző nap este, kelesztéssel együtt megvan 2 óra alatt. Reggel felkelünk, bedobjuk a sütőbe és mire elkészülünk megsül a finom friss croissant!
Emlékszem, amikor legelsőnek csináltam, reggel felkeltem, már korán, hogy mindenki tudjon enni/vinni belőle és míg sült, úgy döntöttem, hogy belekezdek a Trónok harcába. Ezért mindig, amikor készítek, eszembe jut, hogy Trónok harcát kellene nézni közben. :)
Remélem, hogy tetszett nektek a receptem.

Ti sütöttetek már valamilyen péksütit?

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!