Egy kis reggeli finomság

Hello mindenki!

Mesi kapott névnapjára egy gofri sütőt, amit én másnap reggel ki is próbáltam. Megsütöttem az első gofrimat, ami igazán jól sikerült. Sok receptet találtam, végül egy mellett döntöttem ami nekem szimpatikus volt. Ezt mutatom meg ma nektek.


Gofri vaj nélkül 
Hozzávalók: 15dkg liszt; 2 tojás; 2dl tej/tejszín; csipet só; 2 ek. cukor; 1 sütőpor

Elkészítés: A tojásokat szétválasztjuk. Sárgáját a cukorral habosra keverjük, fehérjét pedig egy csipet sóval kemény habbá verjük. Ezt a kettőt össze keverjük (villával, hogy a hab ne essen össze), majd hozzá öntjük a tejet. A lisztet összekeverjük a sütőporral és azt is a tojásos masszához adjuk. A kész masszát gofri sütőben aranybarnára sütjük.
Tanács: Ha csak egy adagot készítesz, elég a sütőpor fele is, így is meg fog nőni rendesen. Ne tegyél sokat a sütőbe, mert kifog folyni. Én egy kis vaníliás cukrot is szoktam bele tenni, így sokkal finomabb az íze.

Lehet hozzá készíteni csoki, karamell szószt, vagy ehetitek lekvárral vagy éppen magába, kinek hogy esik jól. Mi natúran ettük meg volt aki lekvárral.

Én egyből két adagot csináltam és mindenkinek nagyon ízlett, ezért úgy döntöttem, hogy rendszeresen fogok gofrit sütni. Mai reggelinek is gofrit szerettem volna, de aztán mégse jött össze. Második próbálkozásnál ugyanis az egész szétszakadt és még oda is ragadt a sütőhöz, alig tudtam kiszedni belőle. Nem igazán tudom, hogy mit rontottam el, hiszen mindent úgy csináltam mint először. Nem önthettem a kukába a nyers tésztát, de gofrit se csinálhattam belőle, úgyhogy sütöttem amerikai palacsinta féleséget. Azt mondták, ez is nagyon finom lett, úgyhogy nem veszett kárba semmi. De azért bánom, hogy nem sikerült.

Ez még a legjobban kinéző gofri, elképzelhetitek akkor milyen lehet a többi..


 Ilyenek lettek végül a gofrik helyett.
Nem baj, fogok még gofrit csinálni és az jól fog sikerülni. Ti se csüggedjetek, ha egyszer kétszer nem jön össze valami. Csak kitartás és meglesz az eredménye.
Remélem tetszett a mai finomság. 
Puszi Detti :)



Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!