Valami sós


Helló mindenki!

Kicsit borongós időnk van ma, szerintem senki nem örül annak, hogy az ősz ilyen rohamosan közeledik. Vackoljátok be magatokat egy bögre teával a TV/gép elé vagy vegyetek elő egy jó könyvet és gondoljatok arra, ebben is lesz azért valami jó. Én annyira szeretem az őszt is, mint a nyarat. Meglehet találni a szépet ilyenkor is szerintem. 





Úgy döntöttem, ma egy sós finomságot fogok nektek bemutatni, mert olyan még úgyse volt. Ez a híres nevezetes Francia Quiche. Egy kis magyarázat, azok kedvéért, akik nem ismerik ezt a finom ételt.

- Quiche (ejtsd: kis) a franciák pizzája, egy klasszikus francia étel, melynek alapgondolata a következő: egy omlós tésztaágyon pihenő, gazdag feltéttel megpakolt, tejszínes tojással összesütött lepény.
Na szóval ezt a finomságot Mesy mutatta nekem először és szinte egyből ki is próbáltam. Nagyon imádta mindenki és azóta különféle töltelékkel készítettük már. De én most az első receptet fogom megmutatni nektek, hiszen nekem is ez ízlett a legjobban.

Francia Quiche

Hozzvalók:
Sós linzertésztához: 25dkg liszt, 15dkg vaj, 2 tojássárgája, 1ek. tejföl, só.
Továbbá 100-120g szalonna(apróra vágva), 150g Cheedar vagy Trapista sajt(felszeletelve), 2 tojás felverve, 15ml tejszín vagy tej, só bors, koriander, kapor, petrezselyem, bazsalikom, pirospaprika, paradicsom(szeletelve).



Elkészítés:

A linzertésztát elkészítjük, 2 percig hűtőben pihentetjük. Nyújtsuk ki kör formára, majd béleljünk ki vele egy kilisztezett pite/tortaformát. 180°-os sütőben 10-15 percig süssük. Töltsük meg a szalonnával és sajttal. A tojást és a tejszínt keverjük össze a fűszerekkel. Az egészet öntsük a szalonnára és a sajtra. A tetejét díszítsük paradicsom szeletekkel és egy kis sajttal. Tegyük a sütőbe 180°-ra és 30 percig süssük.

És itt egy kép róla:

Mi mindig is ebédre készítettük salátával. Nagyon ízlett mindenkinek.
Ha nektek is annyira tetszett a recept, mint nekünk készítsétek el és mondjátok el a  véleményeteket.
Puszi Detti :)

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!