Még mindig szülinapi bejegyzés!

Sziasztok lányok!

Én is csináltam ám Mesy párjának szülinapi sütit, pontosabban rózsaszín szülimuffint! Ennek a receptjét fogom nektek megmutatni! Ezt péntekre a szülinapjára készítettem neki. Remélem nektek is annyira fog tetszeni mint nekünk.

Előzménye: Norbi egyszer régen a szülinapjára véletlenül rózsaszín tortát kapott és utána rendszeresen minden évben (már nem véletlenül) rózsaszín volt a tortája. Tavaly már Mesy nem akart neki rózsaszínt sütni, de én nem hagyhattam, hogy elfeledkezzen róla, ezért én késztettem neki egy mini tortát.Végül nagyot nevettünk tetszett neki, az egészet befalta egyedül.

Tavalyi mini torta

Ebben az évben pedig arra gondoltam, hogy újból én fogom készíteni a rózsaszín sütit, de most muffinok lesznek. Mindent rózsaszínre terveztem, a tésztát, a krémet, sőt, még a cukrot is a tetején. Nagyon gonosz vagyok tudom, de szerintem irtó cukira sikeredett.

A cuki muffin
Csak féladagot készítettem, mert ezt Norbinak szántam igazán, de így is 9 darab lett belőle. Szóval mi is megkóstoltuk.
Alapanyagok

Hozzávalók: 25dkg liszt, 15dkg vaj, 15dkg cukor, 1dl tejszín vagy tej, 2 tojás, 1tk sütőpor. + én egy feles whiskyt is tettem bele a pikánsság kedvéért.

Elkészítés:
A muffin formákat kibéleljük papírral, vagy kivajazzuk, ha nincs otthon forma (mint nálunk, mert elfelejtettem). A sütőt előmelegítjük 180°ra. A lisztet elkeverjük a sütőporral. A puha vajat habosra keverjük a cukorral és a whiskyvel, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat, és jól összedolgozzuk. A masszát tejszínnel fellazítjuk, és hozzá keverjük a sütőporos lisztet. A tésztát a formákba kanalazzuk, és 30 perc alatt készre sütjük.
Hát nekem nem kellett 30 perc, de kinek milyen a sütője.
Sütés előtt / Sütés után
Krém: Nem egy nagy "Was ist das" ez sem, csak egy kis dobozos habtejszínt vettünk, azt felvertem és tettem bele egy zacskó vaníliás cukrot és egy kis színezéket. Jó erős rózsaszín lett, de az íze maradt vaníliás. Nagyon finom volt és könnyű.
A végén a tetejére színezékkel összekevert kristálycukrot szórtam, ettől lett rózsaszín, semmi extra.

Feldíszítve


Mesy tortájából maradt egy kicsi, azt is megsütöttük muffinnak.

Az eredeti receptben van még + 2 tábla csoki (liszt után kell belekeverni) és whisky helyett vaníliaaromát kell bele tenni. Ezt is kipróbáltam és így is nagyon finom muffin lett belőle. És nagyon fontos, hogy eredetileg nincs benne színezék.

Igazán cukik lettek, büszke vagyok magamra. Úgy döntöttem, én leszek ezentúl a rózsaszín felelős.
Színezékkel vagy nélküle, whiskyvel vagy vaníliaaromával, esetleg csokidarabokkal ti is kipróbálhatjátok. Nagyon finom az eredeti recept is.
Puszi Detti :)

Megosztás:

2 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!