Filmajánló - Zenésfilm: Nightwish - Imaginaerum

Halihó lányok!


Egy újabb filmajánlót hozok nektek, egy elég különleges filmét. Aki ismeri a Nightwish nevezetű zenekart, biztos hallotta, hogy már korábban, hogy az új albumuk mellé egy filmet is hoznak. Első hallomásra nagyon felkavaró, ledöbbentő volt a hír, viszont kíváncsivá is tett, vajon milyen lehet. A Storytime klipjében vannak részletek a filmből, de elég kevéske, így ez még izgalmasabbá tette a várakozást.


Storytime

Aztán sok halasztás után tavaly november végén bemutatásra került a film. Sajnos csak északon. Idén márciustól vetítik Ausztriában és Németországban, de valószínűleg kishazánk mozitermeibe nem fogjuk végig izgulni a történetet. Sajnos. De szerencsére az online világ évszázadában élünk, így bármit megszerezhetünk, ha van hozzá kitartásunk. Én meg is találtam pár hónapja a filmet angol felirattal, érlelődött bennem a dolog, tegnap viszont eldöntöttem, hogy megnézem. És mit találtam? Magyar feliratos verziót! Ezúton is köszönöm a fordítóknak!
Akkor a filmről:
Link
Imagimaerum by Nightwish
82 perces fantasy, zenés, dráma - 2012
Rendező: Stobe Harju

A filmről: A világszerte nagyon várt Imaginaerum egy zenés fantáziavilágot hozott létre David Lynch, Neil Gaiman és a Cirque du Soleil szellemében. A film a történetmesélés és zene innovatív keveréke, egy különleges mese a képzelet erejéről… és az élet alapvető értékeiről. Az Imaginaerum a Nightwish hetedik stúdióalbuma, melyet 2011. november 30-án Finnországban és Svédországban mutattak be, december 2-án és 5-én pedig Európa többi országában, januárban pedig a világ többi részén. Az album első kislemeze a Storytime, melyet november 9-től 14-ig mutattak be. Az albumot megelőző ötlet egy film, azonos címmel, ami az album 13 száma köré épül. 2012 novembere körül debütált.

Nem akarok a film történetéről írni, pont azért mert az a legjobb benne. Lenyűgöző, varázslatos és magával ragadó. Lehet, hogy elfogult vagyok, mert nagy szeretem a Nightwish zenéjét, de meghajlok Thoumas fantáziája és alkotni vágyása előtt. Csodálatos meseországot képzelt elénk. Nekem kicsit a Kis Némó álomországban jut róla eszembe. 

A fim trailere

Ajánlom annak, aki:
  • szereti a Nightwisht
  • szereti a fantasy filmeket
  • szereti az elgondolkodtató filmeket
Nem ajánlom annak, aki:
  • könnyed kis musical-re számít
  • nem értékeli a művészetet
  • nem szereti a "tipikus északi" zenét

Csak azt tudom mondani, hogy akit érdekel egy kicsit is, az nem fog csalódni benne. Ezt garantálom. Nekem szerintem a kedvenc filmjeim közé került.
Mit gondoltok, megnézitek?
puszi, Mesy

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!