Felturbózott mesesüti

Halihó lányok!

Régen volt már finomságos poszt, ezért most egy extrafinom receptet hozok nektek. Kedden szalonnát sütöttünk, hívtunk pár barátot, és gondoltam, sütök egy kis csokis kekszet, vagy ahogy barátnőm mondja, "mesesüti"t. De úgy gondoltam, hogy a szimpla keksz olyan uncsi (na jó, nem is), ezért megspékeltem egy kis töltelékkel. 
Biztos mindenki látott és kóstolt is már amerikai csokis kekszet: lapos, kerek, csokidarabos. Szerintem elronthatatlan, de ezt két barátnőm is megcáfolta: míg az egyiknek kőkemény lett sütés után, a másiké szétporladt. 
Egyből két adagot csináltam, az egyik vaníliás tészta étcsoki darabokkal, a másik kakaós tészta fehércsoki darabokkal, plusz a töltelék természetesen.
Akkor jöjjön a recept:

Csokis keksz

Hozzávalók:
30dkg liszt (kakaósnál 25dkg liszt + 5dkg kakaópor)
1/2 cs. sütőpor
1 kk. szódabikarbóna
20dkg margarin
17dkg cukor
1 tojás
10dkg csoki (ét, tej, fehér vagy vegyesen)
Töltelék:
gesztenyemassza

Elkészítése: A margarint habosra keverjük a cukorral, majd beleforgatjuk a tojást is. A lisztet a sütőporral és a sz.bikarbónával összekeverjük. Fokozatosan adagoljuk a lisztes keveréket a vajas masszához (a felétől érdemes fakanállal keverni), végül a feldarabolt csokit is hozzá adjuk. 
A sütőt 180°-ra melegítjük elő.
Gombócokat formázunk belőle, ezt kicsit kilapítjuk a tenyerünkben és egy kis darab gesztenyemasszát teszünk a közepére. Ismét összegombócoljuk, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és kissé lelapítjuk. Ne tegyük nagyon közel egymáshoz, mert el fognak terülni a kekszek.
Kb. 15 perc alatt sülnek meg. Akkor jó, hogy ha az aljának van egy kis színe és egy kicsit be van repedezve a teteje.
Kakaós-fehércsokis alap


Már nagyon sokszor megsütöttem az alap keksz receptet, volt, hogy csoki helyett aszalt gyümölcsöt tettem bele, vagy a liszt egy részét zabpehelyre cseréltem. 

Szeretitek a csokis kekszet? Kipróbálnátok ezt a receptet?
puszi, Mesy

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!