Túrós-gyümölcsös csábítás

Halihó lányok!

Már régen volt finomságos bejegyzés, de ezt most bepótolom. Ma egy olyan süti receptjét hoztam el nektek, ami tavaly nyár óta az egyik legnagyobb kedvencem lett, de nem csak nekem, hanem mindenkinek aki megkóstolja. Egyszerű, gyors és gyümölcsös!
Az eredeti recept származási helyére már nem emlékszem, de a neten rengeteget lehet találni. Már sokféle ízesítésben kipróbáltuk, de mindegyik isteni volt! Nem éppen fogyókúrás édesség, de néha el lehet csábulni egy kicsit. 
VIGYÁZAT! Nem lehet abbahagyni!

Gyümölcsös-túrós morzsasüti /nagy tepsi/

Hozzávalók:
tésztához:
50 dkg liszt
35 dkg margarin
22 dkg cukor
töltelékhez:
50 dkg túró
2 tojás
fél pohár tejföl
50 dkg gyümölcs (ami éppen van otthon)
fél citrom leve és héja
10 dkg cukor

Elkészítése:
A sütőt előmelegítjük 180° -ra. (az enyém hőlégkeveréses és alsó-felső sütéses fokozatra van állítva)
A tészta hozzávalóit morzsalékosra gyúrjuk össze, a 2/3 részét vajjal kikent tepsibe nyomkodjuk, a maradékot félrerakjuk.
A töltelékhez a túrót villával összetörjük, beleütjük a két tojást, hozzáadjuk a tejfölt, a cukrot, a citrom levét és lereszelt héját, majd alaposan összekeverjük. Ezt a túrós krémet egyenletesen elosztjuk a tepsibe nyomkodott tésztán. Erre szórjuk rá az előkészített gyümölcsöt (a nagyobbakat feldaraboljuk, ha befőtt, akkor leöntjük a levét, viszont én a fagyasztottat nem szoktam teljesen kiolvasztani, még félig fagyottan szórom a túrókrémre). A maradék tésztát rámorzsoljuk és mehet a sütőbe, kb. 20-25 perc alatt lesz kész. Akkor jó, ha a széle és a tetején lévő morzsa aranyszínű, kicsit meg van barnulva.
Isteni langyosan, hideg fagyival, de hidegen is mennyei. 
Őszibarackos
Szedres
Az én kedvencem a szeder-eper-ribizli trióval készült morzsasüti volt, mert a tészta és a túró miatt édes, a gyümölcsök miatt viszont savanykás volt. Mmmm!
Dettinek a túró nélküli almatöltelékes a favorit. A család többi tagjának mindegyik nagyon ízlik.
A végére betettem a receptfüzetem ideillő lapját. Rengeteg finomság leírása várakozik arra, hogy elkészítsem és megmutassam nektek.

Remélem, hogy felkeltettem a pocakotok figyelmét erre a finomságra.
Ti is kipróbáljátok?
puszi, Mesy

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!