Őszre hangolva: Tökmagos-sajtos muffin

Halihó lányok!

Azt szeretem az őszben, hogy rengeteg finomságot lehet találni a piacon és a boltokban. Nekem az őszről először mindig a sütőtök és a szőlő jut eszembe, fogyasztom is őket, amilyen gyakran csak tudom, minél változatosabb formában. A tökmagot viszont nem szeretem, magában képtelen vagyok megenni, csak ha bele van rakva valamibe, például kenyérbe. 
Ez a recept egy Rama-s füzetben van benne, a párom már nagyon régóta rágta a fülemet, hogy csináljam meg neki. Végre eljutottunk odáig, hogy ezt meg is valósítsam, mégpedig tegnap reggel. Korán keltem, hogy húgom is tudjon belőle vinni a suliba.

Hozzávalók:
20 dkg liszt
1 cs. sütőpor
1 tk. só
1 kk. őrölt bors
2 maréknyi tisztított tökmag
2 tojás
10 dkg margarin
2,5 dl tej
10 dkg reszelt sajt
A forma kikenéséhez:
margarin

Elkészítése:
A sütőt előmelegítjük 190°-ra, hőlégkeveréses sütőt 175°-ra.
A lisztet a sütőporral, sóval, borssal és a tökmaggal összeforgatjuk. 
A tojást az olvasztott, de nem meleg margarinnal és a tejjel felverjük majd összekeverjük a lisztes keverékkel és a reszelt sajttal.
Muffinsütő mélyedés margarinnal kikenjük és háromnegyed részig töltjük a masszával. Az előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük.
Melegen és hidegen is nagyon finom.

Elkészítési idő: 40 perc
Mennyiség: 12 darab

Nekem általában a standard 12 darabra szóló masszából mindig több sikerül, volt olyan, hogy 18-20 darab muffin is kijött belőle. Jelen esetben 14 darab lett. A recept nem írja, de én a tetejére is szórtam sajtot, nagy sajtevők vagyunk. 

Nem éppen úgy néz ki, mint az eredeti képen lévő, legközelebb több tökmagot fogok bele rakni. Szerintük isteni finom lett és nagyon gyorsan el is készült. 

Ti szeretitek a tökmagot? Van olyan étel, amit csak adott évszakban szoktatok enni?
puszi, Mesy

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!