FINOM° Fahéjas csiga

Halihó lányok!

Végre kipróbáltam a sütőnket, amióta ide költöztünk még nem volt alkalmam sütit sütni. Első alkalommal a szülinapomra kapott Fördős Zé szakácskönyvből választottam recept (igen ebbe még süti is van!), mégpedig egy fahéjas csigát. 


Fahéjas csiga

A csigákhoz:

  • 8 dkg olvasztott vaj
  • 20 dkg barna cukor
  • 3 evőkanál őrölt fahéj
  • 1,6 dl langyos tej
  • 4 dkg friss élesztő
  • 10 dkg kristálycukor
  • 2 db tojás
  • 40 dkg liszt
  • 1 teáskanál só
  • 5,5 dkg puha vaj
(Én  a cukormázat már nem tettem rá, nekünk az túl tömény lett volna, de azért nektek leírom hiszen ez is a recepthez tartozik)

A cukormázhoz:
  • 2 evőkanál puha vaj
  • 2 evőkanál víz
  • 15 dkg porcukor
Elkészítése: 
"Egy ezerszer bevált angolszász recept, amelyről mindig az derül ki, hogy nem lehet eleget csinálni belőle"

Felolvasztjuk a 8 dkg vajat, elkeverjük benne a barna cukrot és az őrölt fahéjat, majd félre tesszük. Kivjazzuk a sütő formánkat, amit használni szeretnék arra sütőpapírt teszünk, amit szintén kivajazunk. Zé sütőpapírt ajánl, nos én nem használtam, csak sima vajas lisztes tepsit. Az élesztőt langyos tejbe morzsoljuk, adunk hozzá egy evőkanál cukrot, majd felfuttatjuk.
A felfutott élesztőt keverőtálba tesszük, hozzáadjuk a cukrot, tojásokat, és az egészet összekeverjük. Ezután hozzáadjuk a lisztet és a sót is, majd megint összekeverjük. Végül is adagokban a vajat is hozzáadjuk és sima, fényes, ruganyos tésztát gyúrunk belőle. Letakarjuk és 1 órán át kelesztjük.
Lisztezett deszkára tesszük és a megkelt tésztát téglalap alakúra nyújtjuk. Ezután megkenjük a fahéjas cukros vajjal. Nekem be kellet tenni a mikróba, mert egy kicsit összeállt, de utána már jobban lehetett vele dolgozni. A tészta egyik hosszú oldalát bekenjük vízzel, a másik hosszú oldalánál pedig elkezdjük szorosan feltekerni. A végén a vizes résszel jól össze tapasztjuk.
Egy éles késsel felkarikázzuk a tekercset (Zé 12 tekercset ír, nekem a duplája sikerült), majd egymásmellé elhelyezzük őket 2 cm távolságba a tepsin. Letakarjuk és egy újabb órát hagyjuk őket pihenni (én mondjuk csak fél órát hagytam őket, az is elég volt nekem de ti nyugodtan hagyhatjátok egy órát is). A sütőt előmelegítjük 200 fokra, Amikor betesszük a tekercseket a hőfokot kicsit vissza vesszük és 15-20 perc alatt aranybarnára sütjük. 

(Ezután jön az a rész amit én már nem készítettem el)
Amíg sül a süti felolvasztjuk a maradék vajat a vízzel, majd amikor már forr lehúzzuk a tűzről és hozzákeverjük a porcukrot. Az így kapott cukormázat a sütőből kivett langyos fahéjas csigákra csorgatjuk. 


Ilyenek lettek a sütik, szerintem nagyon finom ragacsos lett, szépen összesült a cukros rész. Nagyon szeretem a fahéjas csigát és örülök, hogy ilyen finomra sikerült

Detti.

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!