FINOM° ízHUSZÁR féle túrós pogácsa

Halihó lányok!


Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de én gyakran kívánok meg valamilyen sós pogácsát. Általában ez azzal jár, hogy receptet keresek, gyúrok, dagasztok, kiszúrok és sütök, jó néhány órás folyamat. Persze minden percet megér, hisz a házi friss, langyos, puha pogácsánál nincs is finomabb. 

Teljesen véletlenül találtam rá Kárai Dávid a.k.a. ízHUSZÁR kis videójára Facebookon. Hihetetlen figura, ínycsiklandozó receptekkel a birtokában. Annyira megtetszett ez a szupergyors pogácsa, hogy másnap meg is sütöttem. Az eredeti recept innen származik.
A legkezdőbb sütni-főzni vágyók is belekezdhetnek, mert igazán egyszerű és könnyű, még csak az élesztőt sem kell felfuttatni. Nagyjából másfél-két óra szükséges hozzá, beleértve a hozzávalók előszedését a kamrából és a sütőlapról való lekapkodást is.
Rengeteg sajt van benne, ami soknak tűnhet, de egyáltalán nem az, sőt. 
Persze, nem is én lennék, ha nem változtattam volna egy picikét a recepten. Bár, annyira nem nagy változás, mindössze egy kevéske metélőhagymát adtam még hozzá.
Én azt mondom, langyosan a legjobb egy csésze teával, puha, ízes, isteni! 




Hozzávalók:

  • A tésztához:
  • 50 dkg finomliszt
  • 40 dkg vaj
  • 25 dkg tehéntúró
  • 25 dkg cheddar sajt
  • 25 g friss élesztő
  • 1 db tojás
  • 2 teáskanál só
  • 1 db tojás (a hajtogatáshoz)
  • néhány szál metélőhagyma feldarabolva
  • A tetejére:
  • 1 db tojás
  • 50 g szezámmag
Elkészítése: 
A lisztet egy tálba szórjuk, hozzáadjuk a kockára vágott hideg vajat, és elmorzsoljuk benne. Hozzáadjuk a túrót, belereszeljük a sajtot, hozzáütünk egy tojást, rámorzsoljuk az élesztőt, megsózzuk, és alaposan összegyúrjuk. Fóliába csomagolva, hűtőben 20-30 percet pihentetjük.
Lisztezett felületen vékonyra nyújtjuk a tésztát, majd az egyik felét megkenjük tojással, és félbehajtjuk. Újra megkenjük az egyik felét, és újra félbehajtjuk. Itt szórtam rá az apró darabokra vágott metélőhagymát.
Ismét kinyújtjuk, kb. ujjnyi vastagságúra. Kiszaggatjuk, sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, és a tetejüket megkenjük tojással, majd megszórjuk szezámmaggal, és 20 percig hagyjuk pihenni. 190 fokos sütőben 20-25 perc alatt aranybarnára sütjük.



Tényleg isteni, most tervezem újra megsütni. Ha lesz friss spenótom, azzal is fogok kísérletezni, de szerintem jóformán mindenféle főszernövénnyel jól kombinálható. 

Szeretitek a pogácsákat? Melyik a kedvencetek?

Mesy

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!