MERENGŐ° Miért skatulyázol be? Nem is ismersz...

Halihó lányok!

innen
A Merengő egy új sorozat, ahol az agytekervényeimet folyamatosan megmozgató témák kerülnek kibogozásra. Időszakosan fogok vele jelentkezni, változatos témakörökkel.  
Az egész poszt megírására egy nemrég kapott megjegyzés ösztönzött, majd az azt követő hétköznapok eseményei. Sátánistának neveztek, mert Bullet for my Valentine-t hallgattam. 
Leírom még egyszer: Sátánistának neveztek, mert Bullet for my Valentine-t hallgattam. 

Hagyok időt. 
.
.
.
.
Mi van???????? Én, sátánista? A Bullet for my Valentine sátánista zene? Mióta? Még ha esetleg a Motionless in White-ról lenne szó, de hát ők se sátánisták. Ember, fogalomzavarban szenvedsz!


Ha valaki nem ismerné, itt van egy számuk csak példaként:


Ez az egész egyszerre vicces és mérhetetlenül zavaró is. Vicces, mert ekkora marhaságon butaságon csak nevetni lehet. Bosszantó, mert mindenféle alap nélkül behajítottak egy skatulyába. És nem ez az első.
Igen, ez is egy skatulya, amit a társadalom húzott, mert így egyszerűbb a világot bekategorizálni. De a fenébe is, miért kell ez? A keményvonalas rocker nem lehet érzőszívű állatvédő vagy nem gyűjthet cuki plüssöket és pónikat? A technoőrült nem lehet zseni vagy sikeres ügyvéd? Vagy mondjuk egy klasszikusokért megőrülő személy nem írhat horrornovellákat vagy YA könyveket? 

Helló! Nem gondoljátok, hogy valami zavar van az Erőben? 

Vegyünk egy átlagos példát:
Van egy tök feketébe öltözött, csipkét, szoknyát és vintage ékszereket hordó lány. Ő goth, ennyi, el van fogadva. Ez egy életstílus. 
A társadalom nagy része azt mondja: "Istenem, mi lett szegény lányból, pedig olyan szép az arca!" vagy "Biztosan kábítószerezik is, vagy öngyilkos hajlamai vannak!"
Tényleg, miért? Milyen alapon lett belőle hirtelen szuicid drogos? Ismered talán, beszéltél vele valaha is? Nem. Akkor meg ne bámuld, ne szövögess képtelen háttértörténetet neki az agyadban és hagyd békén. Te is boldogabb leszel és ő is. Vagyis, ő már így is az, mert nem foglalkozik veled.  
De nem lehet örökké kizárni. Egy idő után borul a bili, főleg, ha az ember kisvárosban él. 


Helló kedves ismeretlen, hadd mutatkozzak be. 
Mesi vagyok, 27 éves, friss tetoválás tulajdonos és piercinges. Lassan 2 éve boldog feleség.  
Igen, jól olvastad, feleség, nem egy lázadó tinédzser. Gondolom olyan csőlátással rendelkezel, hogy a számban lévő patkót és a csuklómon lévő mintát észreveszed, de a gyűrűt már nem. És nem, süket sem vagyok, hallom, ahogy rólam sugdolózol a melletted állónak és cseppet sem feltűnően bámulsz azzal a félreismerhetetlen undorral és döbbenettel a szemedben. A nyelvemen van, hogy odaszóljak, de jó nevelést kaptam, így nem teszem. 
Igen, képzeld, tudok viselkedni, hiába hiszed, hogy egy deviáns alak vagyok. Hisz az "ilyenek", mint én, általában azok. Képzeld, mi is emberek vagyunk, normálisak és elfogadóbak, mint te. 
Mondd csak, a feleségedet nem zavarja, hogy idegen nők száját bámulod meredten és még utánuk is fordulsz? Haj jaj, a helyedben nem tenném. 
Hogy zavar e engem vagy a páromat a piercing csókolózás közben? Már bocs, de ez magánügy. Én se kérdezek tőled ilyesmit. Hogy miért nem? Mert nem tartozik rám.
Egy fél éve még azt mondtad volna rám, hogy kedves lány, kis szende, naiv, aranyos. Nem vagyok aranyos, naiv meg aztán végképp nem! Ovis koromban biztosan az voltam, de már nem, régóta nem. Ja, hogy olyan kis fiatalnak nézek ki? És? Attól még nem kellene helyből lesziázni mindenféle tisztelet nélkül és gyereknek nézni és leginkább a ként kezelni. 

De amúgy is, miért dobsz bele egy skatulyába? Miért kell mindenáron címkéket aggatni az emberekre? Rendben, kipróbálom én is.
Korlátolt, szűk látókörű, előítéletes, besavanyodott, unalmas birka vagy. Mi van, rosszul esik? Komolyan? Akkor jobban tennéd, ha gondolkodnál, mielőtt megszólalsz vagy megmozdulsz. 

Mesy

Megosztás:

2 megjegyzés

  1. Imádtam ezt a posztot. Nagyon igazad van,mindennel egyet értek,amit írtál. Mellesleg imádom a Motionless in white-ot és még egy jó pár más bandát,rock,metal és screamo műfajban. Nálunk is megy a beskatulyázás,de a tinédzserek még rosszabbak is néha. :/ Szuper zenei ízlésed és látásmódod van, és bár nem ismerlek,de szerintem maradj mindig ilyen.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy van olyan,aki hozzám hasonlóan gondolkodik. Köszönöm,ezek szerint neked is hasonló a zenei ízlésed. :)
      Most olvasva egy kicsit kifakadás-szerű, pedig egyáltalán nem annak szántam. Sőt. Nem igazán foglalkoztat az emberek véleménye, de a bámulás idegesít. Nehéz nem átlagosnak lenni, pedig manapság már annyi a különc,mint égen a csillag.

      Törlés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!