AJÁNLÓ° - Holly Black: A fehér macska (Átokvetők 1.)

Halihó lányok!

Jöttem a következő könyvajánlóval. A könyvkihívásunk második könyvét is elolvastam, ez A fehér macska című könyv. Ez egy könyv sorozat része, hát kiváncsi leszek ezt a sorozatot hogyan lehet még fokozni. Elég vegyes nyomot hagyott maga után ez a könyv mit ne mondjak.


Januári kihívás:
Cassandra Clare - Hamuváros ikon-pipa
Holly Black - A fehér macska (Átokvetők 1.) ikon-pipa

+Gail Carriger - Lélektelen

A történet: Cassel átoktevők családjából származik, akiknek hatalmukban áll, hogy kezük legkisebb érintésével megváltoztassák valaki érzéseit, az emlékeit, a szerencséjét. Mivel az átoktevés törvényellenes, ők mindannyian gengszterek vagy szélhámosok. Kivéve Casselt. Az ő érintése nem varázslatos, úgyhogy ő kívülálló, az egyenes srác egy görbe úton járó családban. Mindössze egyetlen apróságot kell elnézni neki, hogy három évvel ezelőtt meggyilkolta a legjobb barátját, Lillát.

Az azóta eltelt idő alatt Cassel, beleolvadva a tömegbe, gondosan felépítette a normalitás látszatát. Ám a látszat bomlásnak indul, amikor Cassel egy szörnyű álomtól űzve, amiben egy fehér macska akar neki valamit mondani, egyik éjszaka elkezd alvajárni. Más, felkavaró dolgot is észrevesz, két bátyjának furcsa viselkedését is beleértve. Titkolnak előle valamit, amiből egy rejtélyes történet bontakozik ki. Ahogy Cassel elkezdi gyanítani, hogy részese egy óriási csalásnak, azt is szeretné megtudni, valójában mi történt Lillával. Az is lehet, hogy még mindig életben van? Hogy ezt kinyomozza, Casselnek túl kell járnia az összes körülötte lévő szélhámos eszén.


Hát hogy is mondjam, érdekes egy könyv az biztos. Az elején nagy kedvel és energiával indultam neki a könyvnek, mert nagyon tetszett a hátulján található leírás. Gondoltam ez nem lesz egy mindennapi könyv. Hát tényleg nem mindennapi számomra, de nem feltétlenül jó értelembe mondom ezt.
Igazából a történet tetszik, tényleg nagyon jó és érdekes világ tárul elénk, de egy nagyon nagy problémám van vele még pedig az író. Az a baj, hogy az egészet túl gondolta. 300 oldalas a könyv, de a történet amit bele zsúfolt az megkövetelne még vagy 100 oldalt. És azt szinte mind a felvezetésnek kellene szentelni, mert abból van nagyon kevés. Az egész könyv olyan, hogy a jelenlegi helyzetről mindent tökéletesen tudunk, de a múltból csak kis csipetnyi dolgokat árul el aminek semmi értelme, mert sokkal többet kellene beszélnie róla, többet kellene tudni a mellékszereplőkről is. De nem ez még sem történik meg, csak éppen egy kis falatot kapunk meg mindenből és a végén össze vagyunk zavarodva mert nem tudjuk kire vagy mire kell koncentrálnunk. Szerintem a karakterek sincsenek igazán kidolgozva, de sebaj mert én a saját fantáziámra bíztam magam.
Na jó azután, hogy ócsároltam a könyvet, mondok egy két pozitívumot is. Nem bántam meg hogy elolvastam, de örülök, hogy csak pdf-be és nem vettem meg (mert ezen is gondolkodtam még az elején). Izgalmas, tényleg de talán már túlon túl izgalmas. Túl sokszor hűledeztem és közben kevésszer gondoltam arra, hogy Ahaaa értem már hogy ez meg ez miért volt. Lehet adok még esélyt ennek az írónőnek, lehet más könyvei jobban sikerültek. Meglátjuk.

Remélem tetszett az ajánlóm.
Hátra maradt még egy könyv Gail Carriger-től a Lélektelen.
Két napom maradt hátra, de nem adom fel :D

Puszi Detti :)

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!