Medvehagymás pogácsa

Halihó lányok!

Link
Mostanában van/volt a medvehagyma szezon, és idén végre én sem maradtam ki belőle. Felénk nem nő medvehagyma, nem tudom miért, nem lehet kapni sehol. De puszta véletlenségből a Spar fagyasztott pultjában találtam lefagyasztva. Gondoltam üsse kavics, kipróbálom.  
Elkezdtem receptek után kutakodni, végül erre esett a választásom, bár egy kicsit átdolgoztam. Mivel nem volt itthon tönkölyliszt, ezért sima lisztből készült és az olajjal is variáltam egy kicsit. Egy kis plusz ként a tetejére került sajt is.

Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 2 db tojás
  • 12 dkg szezámmag
  • 1 dl olívaolaj + 1 dl kókuszolaj
  • 5 dkg élesztő
  • 1 dl tej
  • 1 csapott ek. cukor
  • 1/1,5 ek só
  • bors ízlés szerint
  • 1 csokor medvehagyma/1 doboz fagyasztott medvehagyma
  • tetejére 1 tojás + reszelt sajt (opcionális)
Elkészítése:

Az élesztőt a cukorral és 1 ek. liszttel langyos tejben felfuttatjuk. Közben a medvehagymát apróra vágjuk vagy ha mirelitet vettünk, akkor azt kiolvasztjuk. Felvágni nem kell, mert már darabolva van lefagyasztva.
A felfuttatott élesztőt a liszthez adjuk és az összes hozzávalóval jól összedolgozzuk − dagasztjuk. Langyos vízzel állítjuk be a tészta állagát: jól gyúrható, de ne túl lágy legyen a tészta − nekem úgy 3-3,5 dl kellett hozzá, de ez lisztfüggő.
Cipót formálunk és duplájára kelesztjük. Nálam mindig beválik a mikrós módszer: a bedagasztott tésztát tálba tesszük, kendővel lefedjük és berakjuk a mikróba. A legkisebb hőfokot fél-1 percre bekapcsoljuk, majd ha lejárt, nem vesszük ki a mikróból a tésztát, hanem bent hagyjuk a melegben. Nagy többségében már fél óra alatt duplájára kel a tésztánk.
Ha megkelt a tészta, lisztezett deszkán centi vastagra nyújtjuk. Én ketté vettem, mert túl nagy volt, míg az elsővel dolgoztam, a másikat visszaraktam kelni.
Éles késsel felkockázzuk, sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk és ismét kelni hagyjuk egy kis ideig.
Ezután megkenjük tojással és megszórjuk sajttal. 180°-ra előmelegített sütőbe toljuk, pirulásig sütjük.


Ennek kb. az ötszörösét képzeljétek el mennyiségileg


Egy nagy púpos tálnyi lett belőle, ami nagyon hamar elfogyott. Frissen a legfinomabb, de másnap is puha. Meleg teával a legjobb.

Szeretitek a medvehagymát? Mit szoktatok készíteni belőle?
puszi, Mesy

Megosztás:

3 megjegyzés

  1. Wááá, ez nagyon jól néz ki! Ilyet nekem is kell csinálnom legközelebb :) Nálunk most a medvehagymából krémleves lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A leves is biztos isteni, kipróbálom majd én is :)

      Törlés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!