Fehércsokis mogyorókrém

Halihó lányok!

Gondolom nem néztem rám furcsa szemmel és megrökönyödve, ha azt mondom, hogy egy ültő helyemben képes lennék megenni egy egész üveg/doboz mogyorókrémet. Na jó, nem egyszerre, de elég hamar. Nagyon sokfélét lehet már kapni a boltokban, vannak, akik csak és kizárólag a Nutellára esküsznek, van akinek mindegy, csak csokis legyen. Én személy szerint a csíkosat szeretem, ha boltiról van szó. Kiskoromban a Milky Way mogyorókrémjét szerettem, ma már ilyen nincs, ezért marad a bolti, vagy akár magunk is elkészíthetjük.
Link
Az interneten rengeteg házi Nutella recepttel lehet találkozni, én is kipróbáltam már egyet és tényleg isteni volt. Most viszont teljesen másfelé terelődött a figyelmem. Tegnap délután megvilágosodtam(nem nevetni), fehércsokis mogyorókrémet fogok csinálni. Mert olyan még nincs! És itt van a lényeg. Eddig még senki nem próbálta fehércsokival kombinálni a mogyorót. 
Viszont ennek a krémnek szikrányi köze sincs a bolti mogyorókrémekhez, ugyanis házi mogyoróvaj az alapja. 
Szögezzük le, hogy még soha nem ettem igazi mogyoróvajat, ellenben már jónéhányszor készítettem magam. Irtó egyszerű és finom is.
Most nem felejtettem el a fázisfotókat, szóval nem csak írom, hanem mutatom is a lépéseket.

Fehércsokis mogyorókrém

Hozzávalók:
20 dkg földimogyoró (lehet sós is)
20 dkg fehércsoki
2-3 ek. olaj
1-2 ek. méz (opcionális)
vaníliaaroma

Elkészítése:
A mogyorót beleöntjük a késes aprítógépbe. Ha sós mogyorónk van, akkor meghagyhatjuk sósnak, így kicsit pikánsabb lesz az íze a végén, de le is moshatjuk róla a sót. Mosás után viszont meg kell szártani. 


Elkezdjük őrölni a gépben a mogyorót, amikor már kissé pépes állagú, akkor hozzáadjuk az olajat és a mézet. Tovább aprítjuk, míg el nem keveredik. Ezzel elkészült a mogyoróvaj. Kicsit darabosabb, mint a bolti, de isteni az íze.

Ezután felolvasztjuk a fehércsokit. Én mikróban szoktam, olvasztó funkción 3-4 percre rakom be, félidőnél átkeverem. 

A mogyoróvajat kikaparjuk egy fedeles edénybe, tálba vagy üvegbe, egy kevés vaníliaaromát öntünk hozzá végül belekeverjük az olvasztott fehércsokit is. Jó alaposan belekeverjük és készen is vagyunk.


A színe kicsit olyan, mint a bébipapié, és az íze is nagyon különleges, bár lehet, hogy azért van, mert én sós mogyorót használtam. Anya és a párom szerint a mogyorós halvához hasonlít egy kicsit. És természetesen eléggé tömény is, szóval egyszerre nem lehet sokat enni belőle.
+ Elfelejtettem venni, de keverhetünk bele sűrített tejet is, ettől kenhetőbb és édesebb lesz.


Ennyi hozzávalóból 40 dkg mogyorókrém lett, ami a hozzávalók árát tekintve is gazdaságosnak mondható. A mogyoróért és a csokiért ~600 Ft-ot fizettem.
Először a hűtőbe raktam be, de kőkemény lett, után átraktam a konyhaszekrénybe, és sikeresen felpuhult.
Nekünk nagyon bejött ez a verzió is, csak ajánlani tudom a mogyorófanoknak. Sokrétű a felhasználása is, lehet kenyérre kenni, croissan-tölteléknek használni, kekszhez is kiváló. Nem utolsó sorban kitűnő karácsonyi ajándék lehet belőle.

Mit gondoltok, kipróbálnátok? Ha igen, írjátok meg a véleményeteket.
puszi, Mesy 

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!