FINOM° A világ ízei - Nyugat-Európa

Halihó lányok!


Igen, igen, még mindig főzünk a lányokkal! A mai célállomás Nyugat-Európa volt. Elég tág, meg kell hagyni. Az én kiszemeltem és választottam a német nyelvterület lett.

A desszert hamarabb jutott eszembe, hamarabb is készült el, mint a főétel. Tudvalevő, hogy a németek szeretik a hasukat. Anyukámat bombáztam kérdésekkel, - ő ugyanis volt már Németországban, én pedig nem - hogy mit evett, mi ízlett. Végül maradt a már első blikkre beugró híresen hírhedt túrótorta. Isteni finom, tömény túrós csoda, talán még maga Buddha is elcsábulna rá(hehe).

Szóval a főételem már nehezebb volt. Mindenhol csak csülköt, füstölt húst és sok-sok krumpliköretet olvastam. Az ilyesmihez pedig mostanában nem nagyon van kedvem. Így tovább kutattam. Ráleltem egy egyszerű, de nagyon ízletes receptre, - persze krumplival - szép is volt, nem is tűnt túl zsírosnak, maradt. Németes név, a recept leírásában németként megjelölve, pont jó nekem. Persze most realizálódott bennem - hello Google maps - hogy svájci. De remélem, ez nem szabályszegés nagyon. Ahogy az sem, hogy zöldségkörettel és rizzsel tálaltam. 

Holstein szelet

Hozzávalók(4 főre):
  • 4 szelet csontozott tarja
  • 4 tojás
  • olaj
  • só,bors
  • liszt a forgatáshoz
Elkészítése:
A hússzeleteket vékonyra klopfoljuk, majd mindkét oldalát sózzuk-borsozzuk és kicsit állni hagyjuk, hogy jól beleivódjanak az ízek. 
Kevés olajat hevítünk a serpenyőben. A húsokat lisztbe forgatjuk, majd többször átforgatva, közepes tűzön megsütjük. Mindkét oldala szép piros lesz.
Amikor elkészült, megsütjük a tükörtojást (ki hogy szereti, mi a sárgáját folyósra hagyjuk) és rátesszük a tetejére, fűszerezzük. 

Párolt vegyes zöldséggel és főtt rizzsel tálaltam. 


Nekünk nagyon ízlett, a páromnak a leginkább, hisz nagy húsimádó. Szerintem nagyon ment hozzá a zöldség, a krumplival nekem nagyon tömény lett volna. Egyébként meglepően finom a tojás a hússal együtt. 
Persze, egyáltalán nem nehéz ez a recept, nincs benne semmi extra. de mégis, valahogy más. És ez jó. Legközelebb csirkével fogom kipróbálni.

Berlini túrótorta

Hozzávalók:
  • a tésztához:
  • 20 dkg liszt
  • 0,5 cs. sütőpor
  • 125 g vaj
  • 125 g cukor
  • 1 csipet só
  • 0,5 citrom leve
  • a töltelékhez:
  • 750 g túró
  • 2db tojás
  • 200 g cukor
  • 2. cs. vaníliás cukor
  • csipet só
  • 160 g vaj
  • 70 g liszt
  • 0,5 cs. sütőpor
Elkészítése:
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd a hűtőbe rakjuk pihenni, míg a tölteléket elkészítjük. 
Asütőt 180°-ra melegítjük elő.
A túrót összekeverjük a kétféle cukorral, liszttel, sütőporral, sóval és a tojások sárgájával. A vajat felolvasztjuk és óvatosan hozzákeverjük. A fehérjét kemény habbá verjük, majd beleforgatjuk a túrós masszába.
Egy kapcsos, vagy levehető aljú tortaformát kivajazunk és lisztezünk. A tészta 2/3-ad részét a formaaljába és oldalába nyomkodjuk. Én próbáltam kinyújtani, de nagyon hamar szakadt, mégis, így gyorsabban tudtam dolgozni, csak foltozgatnom kellett, ahol esetleg lyuk maradt. Egyébként könnyem tapad, nem kell félni attól, hogy esetleg leválik vagy valami.
Ezután belekerül a töltelék, szépen elegyengetjük. A maradék tésztát a tetejére morzsáljuk - khmm, csipegetjük, mert nem morzsálódik - és mehet a sütőbe. 
Hivatalosan 50 percig kellene sülnie, az enyém úgy nagyjából 40 perc alatt sült készre. Amikor elkezdett barnulni a teteje, úgy 5 percenként néztem meg, hogy teljesen átsült e már(hústű vagy fogpiszkáló). A sütőben kell hagyni kihűlni, nehogy összeessen a közepe és szétrepedjen. 



Nagyon tömény és addiktív. De komolyan, nem lehet abbahagyni. Igazából, akkor lehet felvágni amikor teljesen kihűlt, de persze mi nem vártunk olyan sokáig, már langyosan megkóstoltuk. A tetején lévő pirult tészta ropogós, a túró tömény és kissé krémes. Mennyei, tényleg. Csak ajánlani tudom mindenkinek.

Megleshetitek, hogy mit főztek a többiek:


Mesy

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!