FINOM° Spanyol citromtorta

Halihó lányok!

Visszatértem! Sajnálom a kis kihagyást, de technikai gondjaim adódtak (nem volt netem...) Sajnos lemaradtam a kihívásokkal és a Világ ízei poszt is kimaradt, eredetileg ez a süti oda készült.


A recept innen származik, de egy picit alakítottam rajta, mint mindig.

Hozzávalók:
A tésztához: 
  • 25 dkg liszt átszitálva, 
  • 17 dkg vaj, 
  • 8 dkg cukor, 
  • 1 tojás, 
  • 1 cs vaníliás cukor, 
  • pici só

A töltelékhez: 
  • 3  nagy, érett citrom, 
  • 1 nagy narancs, 
  • 7 dkg vaj, 
  • 2 tojás, 
  •  10 dkg cukor
Elkészítése:

A tészta alapanyagait gyorsan összedolgozzuk egy tálban és az így elkészült tésztát 1-2 órára hűtőbe tesszük.
Míg a tészta pihen, elkészítjük  a krémet: a citromokat megmossuk és lereszeljük a héjukat, de vigyázzunk, hogy a fehér része ne menjen bele. 
Egy  tálban a tojásokat  a cukorral habosra keverjük, belecsavarjuk a citromok és a narancs levét, és végül hozzákeverjük a reszelt citromhéjat is. A végén belekeverjük az olvasztott langyos vajat is, Eléggé híg krémet kapunk.
Előkészítünk egy hullámos szélű tortaformát (az enyém 24 cm-es), kivajazzuk, lisztezzük, és beborítjuk a kinyújtott tésztával. Ha a tészta túllóg  a tálon, vágjuk le késsel, hogy a sütemény szép legyen. Nekem maradt meg tészta, azt lefagyasztottam.
Egyenletesen beletöltjük  a citromos krémet. 200°-ra előmelegített sütőbe tesszük és 10-15 percig így sütjük, majd közepes tűzön további 15-20 percig.

Szépen karamellizálódott a teteje sütés közben. Én megvártam, amíg teljesen kihűlt és csak akkor vágtam fel. Elég savanykás a citromlé miatt, de nekem nagyon ízlett. A többieknek viszont hiányoltak belőle még egy kevés cukrot.
Tervezem újrasütni, de akkor két citromot és két narancsot fogok használni. Esetleg még egy lime-os verziót is kipróbálok majd. Van benne potenciál. 
Igazi nyári hűsítő, de nekem ebben a hűvös időben is nagyon ízlett.

Szeretitek a citrusos süteményeket?

puszi, Mesy 

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!