FINOM° Különleges lekvárok

Halihó lányok!


Emlékszem, hogy gyerekkoromban utáltam a lekvárfőzést. Megmosni, magozni, felvágni, passzírozni a gyümölcsöt, főzni egy csomó ideig, aztán teletölteni az a sok-sok üveget, ami azonnal átforrósodott és egymás hegyére-hátára rakni, hogy kihűljenek. Egyféle lekvár főzése legalább egy napig tartott.  
Az évek előrehaladtával viszont kezdtem megszeretni, sőt, már önállóan is főzök lekvárt, de nem is akármilyet! Mindig valami különlegeset. Tavaly például réteges eper-egres dzsemet.

Most három új ínyencséget próbáltam ki, nagyon kis adagokat készítettem, próbaképp, mert ha mégsem ízlene, akkor csak a nyakunkon maradna.


Egy régebbi Dr. Oetkeres füzetecskében szerepelt egy ananászlekvár, ami nagyon jól nézett ki és mindig elterveztem, hogy elkészítem, de valahogy soha nem lett belőle semmi. Most viszont lestem a boltok árcéduláit, hogy hol lehet jó áron ananászt venni. Eszméletlen, hogy néha aranyáron mérik, néha pedig szinte dobálják az ember után. Érdekesen kellemes íze van, eltér a megszokott lekvároktól.

Már évek óta készítünk narancslekvárt. Általában télen szoktunk, amikor olcsón lehet beszerezni. Most úgy gondoltam, hogy kipróbálom ugyanazt a receptet citrommal, hisz az sem lehet rossz. Pontosan olyan íze van, mint a spanyol citromtorta töltelékének.

A harmadik pedig egy igazán különleges rosélekvár. Igen, igen, rosélekvár, nem írtam el semmit. Valóban rosé bor az alapja. A Nők lapja Konyha szeptemberi számában találtam rá. Ez persze nem az a sima, édes, önmagában is bekanalazod típusú lekvár. Norbi szerint olyan íze van, mint a borzselének. Főleg sajtokhoz és húsokhoz illik.

Ananászlekvár vörös áfonyával

Hozzávalók:

  • 800 g ananász (előkészítve mérjük)
  • 150 g aszalt vörös áfonya
  • 300 ml narancslé (frissen facsart vagy 100%-os)
  • 1 tasak dzsemfix 3:1
  • 350 g cukor
Elkészítése:
Az ananászt meghámozzuk, apróra vágjuk és kimérjük a 800 g-ot. Nekem két közepes ananász pont elég volt ehhez. A vörös áfonyát is apróra vágjuk.
A gyümölcsöket, a narancslevet, a dzsemfixet és a cukrot gy lábosba öntjük. Állandó keverés mellett nagy lángon felforraljuk, majd további 3 percig zubogva forrni hagyjuk. Az előkészített üvegekbe töltjük, jól lezárjuk, 5 percre fejjel lefelé állítjuk.


Citromlekvár

Hozzávalók:
  • 500 g citrom
  • 3 dl narancslé (frissen facsart vagy 100%-os)
  • 250 g cukor
  • 1 tasak dzsemfix 3:1
Elkészítése:
A citromok héját lereszeljük, levüket citromfacsaróval kicsavarjuk. Én néhány cikket összevágtam és úgy tettem el, hogy kicsit darabosabb legyen.
A narancslevet, a kifacsart citromlevet, a citromhéjat, a cukrot és a dzsemfixet egy lábosba öntjük. Állandó keverés mellett nagy lángon felforraljuk, majd további 3 percig zubogva forrni hagyjuk. Az előkészített üvegekbe töltjük, jól lezárjuk, 5 percre fejjel lefelé állítjuk.



Rosélekvár

Hozzávalók:
  • 7,5 dl rosé bor
  • 15 dkg cukor
  • 1 rúd fahéj
  • 4-5 db szegfűszeg
  • 2-3 db szegfűbors
  • 1 tk. reszelt citromhéj
  • 1 tasak dzsemfix 3:1 
Elkészítése:
A bort öntsük egy lábosba, adjuk hozzá a fűszereket és a cukrot. Forralva főzzük 8 percig, majd adjuk hozzá a zselésítőt és forraljuk további 1 percig. Az előkészített üvegekbe töltjük, jól lezárjuk, 5 percre fejjel lefelé állítjuk.


Nagyon jó volt kísérletezgetni, pár óra alatt elkészültek. Biztosan hamar el fognak fogyni, bár olyan kevéske készült belőlük, hogy különleges alkalomra lesznek csak elővéve. Egyébként a citromlekvár jól illik a szalagos fánkhoz, legalább is szerintem.

Ti szoktatok lekvárt főzni? Van kedvencetek?

Mesy 

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!