FINOM° Galette - a legkönnyebb pite

Halihó lányok!


Mindig is a piték voltak a kedvenceim, ha sütésről volt szó. Mindegy, hogy édes, vagy sós, gyümölcsös vagy húsos, a pite az pite. És a pitét mindenki szereti. Omlós, könnyű tészta, ízes töltelék, ami elomlik a szájban. Ínycsiklandozóan hangzik, ugye?

Egyszer régen már láttam azt a nevet és receptet valahol. Aztán elfelejtettem. Múlt héten szintén láttam, de azt már nem sikerült megtalálnom, hogy kinél. De, úgy döntöttem, elkészítem. A fejemben egy barackos-szedres sütemény képe bukkant fel, enyhén megporcukrozva, csak a látvány kedvéért. A délelőtti bevásárlás során a piacra is beugrottunk, így sikerült friss őszibarackot, szedret és ráadásként málnát is vennünk.

A tészta rendkívül egyszerű, még tojás sem kell bele(ezt a receptet használtam, s innen tájékozódtam a galette történetéről is), a töltelék pedig bármi lehet, szó szerint bármi. 
Két ízesítést próbáltam ki, mindkettő finom lett, de egyöntetű döntés alapján a szedres lett a jobb az enyhe fanyarságával. A málnáson még kicsit alakítani kell, de szerintem így is remek lett. 

Hozzávalók (2 db kb.18-20cm-es pitéhez):
  • A tésztához:
  • 22 dkg finomliszt
  • 5 dkg porcukor
  • 2 evőkanál hideg víz
  • 15 dkg vaj
  • Töltelékhez:
  • 3-4 db őszibarack
  • egy marék málna és szeder
  • 1-2 ek. liszt/keményítő/pudingpor
  • 1-2 ek. cukor
  • őrölt fahéj és gyömbér
  • Tetejére:
  • 1 felvert tojás
Elkészítése:
A tésztához a lisztet kimérjük, hozzáadjuk a porcukrot, és a vajjal finom morzsává dolgozzuk. Ezután a vízzel tésztává gyúrjuk, és alufóliába csomagolva fél órára a hűtőbe tesszük.
A barackot megmossuk, vékony szeletekre vágjuk. Megszórjuk cukorral, kevés liszttel vagy keményítővel és óvatosan összeforgatjuk. 
A hűtőből kivett tésztát két részre osztjuk. Kör alakúra nyújtjuk mindkettőt. A barackot eloszlatjuk a két tészta közepén nagyjából egyenlő arányban. A szélüknél hagyjunk ki valamennyi részt, nekem ez nagyjából 4-5 cm volt. 
A málnás piténél a barackot finoman megszórjuk őrölt gyömbérrel, majd eloszlatjuk rajta a málnaszemeket. A tésztát lekenjük tojással, majd meghintjük a pitét még egy kevés vaníliás cukorral.


A szedres pite esetében őrölt fahéjjal szórjuk meg a barackot, majd rátesszük a szederszemeket. A tésztát itt is lekenjük tojással, és kristálycukorral szórjuk meg a tetejét.
180 fokra előmelegített sütőben addig sütjük, amíg szép aranyos színt nem kap. Langyosan és hidegen is isteni finom. 



Még kísérletezgetni fogok a megfelelő ízpárokkal, van is néhány ötlet a fejemben, amit mindenképpen  ki szeretnék próbálni. 
Tényleg nagyon egyszerű és nagyon gyors recept, sőt, ha csak gyümölcsöt halmozunk bele, akkor nagyon könnyű és nem telít el annyira, mint a krémes, édes sütemények. Csak rajtunk múlik, hogy mivel töltjük meg a tésztát, hisz a pitéknél nincsenek kötöttségek. 

Szeretitek a pitéket? Melyik a kedvencetek?

Mesy

Megosztás:

2 megjegyzés

  1. Nagyon jól néznek ki! Szívesen megennék most egy jó kis gyümölcsös pitét, mondjuk barackosat vagy szedreset :)

    VálaszTörlés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!